Електронна реєстрація в заклади дошкільної освіти
Умови приймання дітей до закладів загальної середньої освіти
Роз'яснення нових положень про повну загальну середню освіту і як зміниться освіта у місті Умань
Веб-сайт Державної служби якості освіти України
is bluehost good

Дослідження соціально-емоційних навичок

Психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради Леся Бондаренко взяла участь як інструкторка дослідження в   першому масштабному міжнародному дослідженні соціально-емоційних навичок (ДоСЕН), яке здійснює Організація економічного співробітництва та розвитку (OEСР) в різних країнах світу. 

ДоСЕН містить опитування, які визначають, що саме впливає на розвиток «м'яких» навичок в учнівства. Для повноти контексту опитувальники заповнюють також учителі й учительки, керівництво школи і, за бажанням, батьки чи офіційні представники дитини.

У всіх груп різні питання. В учнівства- про їхнє оточення, здоров’я, очікування від освіти та майбутньої роботи, можливості на ринку праці, шкільне життя, гендерні аспекти. В учителів і вчительок — про професійний досвід, ставлення до соціально-емоційних навичок і досвід їхнього формування, викладання онлайн і добробут. У керівництва — про шкільну історію та середовище, безпекову ситуацію (зокрема цькування), досвід упровадження практик формування соціально-емоційних навичок в учнівства та профорієнтацію в школі. У батьків запитували про ситуацію та добробут в родині, здоров’я дитини та її взаємини з дорослими, а також про рівність у стосунках.

Участь у дослідженні школярів віком і 10, і 15 років покаже їхні рівні володіння соціально-емоційними навичками. Молодше учнівство навчалося за методиками Нової української школи, а старше — ні.

Щоб побачити різницю у роботі вчительства та дітей із соціально-емоційними навичками в різних місцевостях до дослідження увійшли сільські та міські школи, школи з різних регіонів, зокрема деокупованих. У ДоСЕН також взяли участь 26 шкіл-учасниць всеукраїнського експерименту з упровадження програми соціально-емоційного та етичного навчання(СЕЕН). Результати цих шкіл покажуть, наскільки ефективна програма розвитку соціально-емоційних навичок учнівства.

Зарубіжні країни вже використовують попередні результати ДоСЕН для зміни освітніх політик. Результати ДоСЕН в Україні також можуть стати рушієм змін в освітніх політиках на рівні держави, пріоритетом у впровадженні НУШ на рівні базової освіти та підтримати реформу.

У ДоСЕН беруть участь 15 країн: у середньому 75 закладів освіти та 3 000 учениць і учнів 15-річного віку. На міжнародному рівні дослідження вже триває другий рік, але Україна долучилася до ДоСЕН лише 2023 року: організатори дослідження зробили виняток, усвідомлюючи цінність і унікальність українського досвіду.

 

 



 



 

 

 

 

 

 

Управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради © 2023

Offcanvas