Семінари-тренінги для вчителів початкових класів, які будуть працювати з учнями 1-х класів за новим Державним стандартом у 2019/2020 навчальному році

Друк

1 вересня 2018 року стартував новий етап у реформуванні сучасної української освіти та створенні Нової української школи - школи XXI століття, основними засадами якої є переорієнтація навчання із засвоєння величезної суми знань на освоєння компетентностей та вмінь їх практичного застосовування; формування ставлень та цінностей, навичок для вирішення життєвих проблем.

На вимогу часу, розпорядженням Кабінету Міністрів України схвалено Концепцію Нової української школи, змістом якої визначено пріоритетні завдання сучасної реформи освіти, головним з яких є створення школи, у якій буде приємно навчатись і яка буде орієнтована на випускника - цілісної особистості, здатної до критичного мислення, патріота - з активною життєвою позицією, що діє згідно з морально-етичними принципами та інноватора, здатного змінювати світ.

Нова українська школа - це школа, в якій панують співпраця та взаєморозуміння між всіма учасниками освітнього процесу та батьками, прислухаються до думки кожного учня, вчать критично мислити та бути відповідальними громадянами. Це безпечне місце для дитини, де створено атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації.

21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів затверджено новий Державний стандарт початкової освіти, який є базовим документом, що визначає головну мету початкової школи, основні засади й підходи до навчання у початковій школі, а також вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти і загальний обсяг навчального навантаження. Усі учні 1-х класів нашої країни у нинішньому навчальному році розпочали навчання за новим Державним стандартом, що передбачає нові підходи до організації освітнього процесу у сучасній початковій школі.

Основною рушійною силою в системі освіти є вчитель, без якого будь-які зміни будуть неможливими. Найвідповідальніші завдання Нової української школи зможе виконати лише той педагог, який не тільки добре професійно підготовлений, а й здатний протягом усього життя підвищувати свій рівень професійної компетентності та педагогічної майстерності. У новому навчальному році вчителі початкових класів у своїй професіональній діяльності мають надавати перевагу ігровим методам, інтерактивному навчанню, технології розвитку критичного мислення, забезпечувати постійну рухову активність учнів.

З метою підготовки вчителів до впровадження реформи, відповідно до Концепції «Нова українська школа», на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 903-р «Про затвердження Плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», наказу Міністерства освіти і науки України від 15 січня 2018 року № 34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» відділом освіти Уманської міської ради організовано проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти міста, які навчатимуть першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти.

У період з 15 по 22 вересня 2018 року на базі Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 (директор Глущук Т.І.) відбулася ІІ очна сесія для вчителів початкових класів міста Умань та Уманського району, у рамках якої регіональні тренери методист з навчально-виховної роботи методичного кабінету відділу освіти Осіяненко Н.М. та заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 11 Миколайко О.В. опрацювали з учасниками семінарів-тренінгів ключові аспектами проблем: «Зміст початкової освіти у вимірі сьогодення», «Організація ефективного і безпечного освітнього середовища», «Педагогіка партнерства: сутність, основні принципи».

1

1

Під час навчання, яке було організовано із застосуванням інтерактивних технологій, вчителі початкових класів детально опрацювати зміст нового Державного стандарту початкової освіти та модельних навчальних програм; ознайомитись з методикою проведення ранкових зустрічей, питаннями щодо ролі учителя у організації освітніх осередків та створенні психологічно безпечного середовища, забезпеченні права вибору дитини, формуванні спільних цінностей та шляхами реалізації принципів педагогіки партнерства через співпрацю з батьками.

Під час семінарів-тренінгів вчителі взяли активну участь у обговоренні питань, що розглядалися, шляхом участі у «Мозковому штурмі» та «Керованій лекції», створювали правила та виконували цікаві вправи під час проведення «Ранкового кола»; вчилися створювати «Асоціативний кущ», «Сенкан», порівнювати матеріал за допомогою «Діаграми Венна», працювати з таблицею «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався»; ділилися своїми враженнями від занять у «Щоденнику вражень» та виконали цікаву практичну роботу із створення лепбуку.

1

1

1

Проведення семінарів-тренінгів сприяло підвищенню фахового рівня та педагогічної майстерності вчителів початкової школи.