12 грудня 2019 року на базі Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 (директор Пікалюк А.І.) відбулося планове засідання міського методичного об’єднання вчителів 2-х класів закладів загальної середньої освіти міста у формі «педагогічної майстерні» з актуальної проблеми «Розвиток критичного мислення молодших школярів в умовах інтегрованого та компетентісного навчання».
Метою методичного заходу було ознайомити вчителів початкових класів з сучасними методиками розвитку критичного мислення, які сприяють формуванню творчої особистості молодшого школяра; поглибити знання про психологічні особливості критичного мислення; розглянути інноваційні форми та методи навчання, які сприяють стимулюванню пізнавальної самостійності, творчої активності учнів; узагальнити знання про основні методики інтегрованого та компетентісного навчання, що дають змогу сформувати у дітей ключові компетентності, необхідні для людини ХХІ століття.
До уваги учасників засідання були запропоновані різнопланові цікаві форми роботи. У теоретичній частині опрацьовано основні аспекти проблеми, що розглядалася. У ході лекції, яку підготувала та провела вчитель початкових класів ЗОШ № 11 Герасименко Н.В., було поглиблено знання з питання «Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів в умовах інтегрованого та компетентісного навчання».
Під час практичної частини засідання вчителі 2-х класів мали змогу взяти участь у роботі інтерактивного заняття з елементами тренінгу на тему: «Психологічні особливості розвитку критичного мислення молодших школярів», який провела практичний психолог ЗОШ № 3 Ярова Н.О., та долучитися до виконання інтерактивних вправ із застосуванням методик мнемотехніки.
Особливо цікавим та змістовним для учасників «педагогічної майстерні» став майстер-клас вчителя вищої кваліфікаційної категорії, «вчителя-методиста» НВК-міської гімназії Смілянець С.М. з проблеми «Компетентісний підхід до розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках курсу «Я досліджую світ», під час якого вчителі практично ознайомилися з інноваційними формами та методами навчання молодших школярів та виготовили інтелект-карти.
Органічним доповненням до практичної та теоретичної частини засідання стало ознайомлення вчителів 2-х класів з новинками науково-методичної та психологічної літератури з проблеми, яке провела вчитель початкових класів ЗОШ № 3 Бабій І.М.
У ході роботи «круглого столу» було здійснено обмін досвідом роботи з означеної проблеми та вироблено відповідні методичні рекомендації, з якими учасників засідання ознайомила керівник міського методичного об’єднання Пензай Л.І.