Електронна реєстрація в заклади дошкільної освіти
Умови приймання дітей до закладів загальної середньої освіти
Роз'яснення нових положень про повну загальну середню освіту і як зміниться освіта у місті Умань
is bluehost good

Поради щодо підвищення рівня готовності дитини до навчання у школі

                 Продовжуємо рекомендації щодо підвищення рівня готовності дитини до навчання у школі.

                 Адаптація дитини до навчання у закладі загальної середньої освіти буде залежати не тільки від її готовності до школи, а й від поведінки самих батьків, від підтримки та розуміння ними дитячих проблем, від серйозного їх ставлення до шкільних справ своєї дитини.

                Пропонуємо скористатися наступними 5 порадами:

* Розвивайте вольову регуляцію

             Привчайте дитину до самонавчання й самоконтролю у виконанні завдань і обов’язків, керувати своєю поведінкою, зосереджуватися на виконанні завдань, довільно запам’ятовувати й відтворювати матеріал. Навчайте дитину не поспішати, формуйте звичку відповідати, подумавши, без зайвого поспіху.

            Спостерігайте, як дитина реагує на різні ситуації, як висловлює свої емоції, як себе веде в громадських місцях. Дитина 6-7 років повинна керувати своїми бажаннями і адекватно виражати свої емоції, розуміти, що не завжди все буде відбуватися так, як цього хоче вона. Слід приділити особливу увагу дитині, якщо вона може прилюдно влаштувати скандал в магазині, якщо їй щось не купують, якщо вона агресивно реагує на свій програш у грі і т. д.

* Розвивайте дрібну моторику

             Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо. Це корисно не тільки для формування гарного каліграфічного почерку і швидкого письма, а для формування зв’язного мовлення і мислення.

             Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, ліпити, будувати, складати конструктор, здійснювати побутові маніпуляції.

* Привчайте самостійно долати труднощі

              Формуйте вміння доводити почату справу до кінця, переборювати труднощі, переживати задоволення від зробленого, не засмучуватися невдачею.

              Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

* Враховуйте вікові особливості

            Будуючи свою взаємодію з дитиною, враховуйте її вікові особливості: рухову актив­ність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції.

            Наприклад, зайва рухливість та чисельні відволікання від діяльності, коли вона вимагає зосередження, зумовлена не вередливістю дитини, а її ступенем розвитку вищої нервової діяльності.

* Підтримуйте дитину та демонструйте їй свою любов

              У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії - поважайте її неповторність.

              Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в ці роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім’єю, від чого залежатиме і подальший процес розвитку дитини в школі.

              І пам’ятайте, що головним у цій роботі мають стати найрізноманітніші засоби заохочення, а не примусу. Вмотивовуйте позитивну поведінку дітей позитивними словами. Помічайте речі, які діти виконують добре.

             Таким чином, психологи підкреслюють, що підготовка до школи повинна полягати не тільки і не стільки в навчанні дитини спеціальних знань і вмінь, скільки в загальному розвитку її розумових здібностей і пізнавальних інтересів, у формуванні вміння спостерігати й узагальнювати явища і на основі цього робити певні висновки.

Відділ освіти Уманської міської ради © 2019