Семінари-тренінги для вчителів початкових класів, які будуть працювати з учнями 1-х класів за новим Державним стандартом

Друк

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки України, яка орієнтована на запровадження нового змісту сучасної освіти, що передбачає переорієнтацію навчання із засвоєння величезної суми знань на освоєння компетентностей та їх застосовування на практиці. Основні засади реформи шкільної освіти викладено в Концепції Нової української школи.

Нова українська школа - це школа, в якій панують співпраця та взаєморозуміння між всіма учасниками освітнього процесу та батьками, прислухаються до думки кожного учня, вчать критично мислити та бути відповідальними громадянами. Це безпечне місце для дитини, де створено атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації.

Реформа НУШ розрахована на роки, адже неможливо швидко змінити традиції, що складалися в Україні упродовж багатьох років. Проте зміни вже розпочалися. Зокрема, у вересні 2017 року ухвалено новий закон «Про освіту», який регулює основні засади нової освітньої системи. 21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів затверджено новий Державний стандарт початкової освіти, який є базовим документом, що визначає головну мету початкової школи, основні засади й підходи до навчання у початковій школі, а також вимоги до обов’язкових компетентностей та результатів навчання здобувача освіти і загальний обсяг навчального навантаження. Саме за ним з 1 вересня 2018 року розпочнуть навчання всі учні 1-х класів.

2017/2018 навчальний рік для вчителя початкових класів - це період підготовки до роботи в умовах Нової української школи, ключовими аспектами якої є розвиток цілісної особистості з акцентом на інтелектуальному, духовному, емоційному, соціальному та фізичному розвитку дитини; визнанні цінності дитинства та права навчання через організацію пізнавального процесу, який приносить радість; створення навчального середовища, яке стимулює самостійне навчання; плекання фізичного, психічного й психоемоційного здоров’я школярів.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі працюватимуть за іншими підходами, тому МОН України спільно з громадською спілкою «Освіторія», міжнародним фондом «Відродження» та студією онлайн-освіти EdEra розпочало навчання вчителів, які вчитимуть перші класи наступного року.

Відповідно до Концепції «Нова українська школа», на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 903-р «Про затвердження Плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», наказу Міністерства освіти і науки України від 15 січня 2018 року № 34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи» відділом освіти Уманської міської ради організовано проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти міста, які у 2018/2019 навчальному році навчатимуть учнів перших класів за новим Державним стандартом початкової освіти.

У період з 27 по 29 березня 2018 року на базі Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 ім. В.І. Чуйкова (директор Бугерук О.І.) відбулася ІІ очна сесія для вчителів початкових класів міста, у рамках якої регіональні тренери методист з навчально-виховної роботи методичного кабінету відділу освіти Осіяненко Н.М. та заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ № 11 Миколайко О.В. опрацювали з учасниками семінарів-тренінгів ключові аспектами проблем: «Зміст початкової освіти у вимірі сьогодення», «Організація ефективного і безпечного освітнього середовища», «Педагогіка партнерства: сутність, основні принципи».

1

Під час навчання, яке було організовано із застосуванням інтерактивних технологій, вчителі початкових класів мали змогу детально опрацювати зміст нового Державного стандарту початкової освіти та модельних навчальних програм; ознайомитись з методикою проведення ранкових зустрічей, питаннями щодо ролі учителя у організації освітніх осередків та створенні психологічно безпечного середовища, забезпеченні права вибору дитини, формуванні спільних цінностей та шляхами реалізації принципів педагогіки партнерства через співпрацю з батьками.

Під час семінарів-тренінгів вчителі брали активну участь у обговоренні питань, що розглядалися, шляхом участі у «Мозковому штурмі» та «Керованій лекції», створювали правила та виконували цікаві вправи під час проведення «Ранкового кола»; вчилися створювати «Асоціативний кущ», «Сенкан», порівнювати матеріал за допомогою «Діаграми Венна», працювати з таблицею «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався»; ділилися своїми враженнями від занять у «Щоденнику вражень» та виконали цікаву практичну роботу із створення лепбуку.

1

1

1

Під час проведення очної сесії було розглянуто питання щодо забезпечення наступності у роботі дошкільної та початкової ланок освіти. Запрошені для участі у роботі тренінгу вихователі-методисти Мишолов Н.В. (ЗДО № 15), Деренівська О.О. (НВК № 1) та Кузьменко І.М. (НВК № 24) щедро поділились досвідом роботи щодо форм організації навчального процесу та створення розвивального освітнього простору.

1

Проведення семінарів-тренінгів сприяло підвищенню фахового рівня та педагогічної майстерності вчителів початкової школи.