Сучасні підходи до профорієнтації

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПІДХІД

           Мета – забезпечити різноманітною достовірною інформацією про сучасні професії, навчальні заклади та організації, які надають робочі місця, про ринок праці та про те, як планувати свою кар’єру.

  • Освітні виставки, дні відкритих дверей, ярмарки вакансій.
  • Зустрічі з фахівцями, представниками різних закладів вищої освіти та організацій.
  • Презентації, семінари, присвячені профорієнтаційній тематиці.

ДІАГНОСТИКО-КОНСУЛЬТАЦІЙНИЙ ПІДХІД

           Мета – установлення відповідності інтересів, здібностей, особистісних якостей, мотивації, тому чи іншому виду діяльності шляхом зіставлення особливостей клієнта та вимог до професій.

  • Інтерв’ю-співбесіда та анкетування.
  • Профорієнтаційні тести й комплекси тестування, які оцінюють потенціал обстежуваних та їхні професійно важливі якості (компетенції).
  • Профорієнтаційне та психологічне консультування.

РОЗВИВАЮЧИЙ ПІДХІД

          Мета – формування різноманітних знань, умінь і навичок, необхідних для опанування тієї чи іншої професії та успішного працевлаштування.

  • Тренінги особистісного зростання.
  • Тренінги підвищення навчальної та трудової мотивації.
  • Профорієнтаційні тренінги.

АКТИВІЗУЮЧИЙ ПІДХІД

           Мета – формування внутрішньої готовності до самостійної та усвідомленоїпобудовисвогопрофесійногожиттєвого шляху. 

  • Проходження практики, стажування тощо, у процесі якого можна спробувати себе в декількох галузях та обрати найбільш бажану.

Топ-6 порад для абітурієнтів:

1.Визначтеся з вибором професії заздалегідь.Попросітьзнайомихчиродичів, які працюють за фахом, про який Ви мрієте, розповісти або показати, що саме і як вони роблять. Відвідайте дні відкритих дверей у навчальних, які Вас цікавлять.

2.Не орієнтуйтеся лише на її престижність. Юристи, банкіри, економісти, дійсно, залишаютьсялідерамисередпрестижнихпрофесій, але ринок праці ними вже давно перенасичений. У перспективі Ви можете залишитись з гарним дипломом, але взагалі без роботи.

3.Не думайте, що ті люди, які отримали престижну професію, але нині сидять без роботи, просто невдахи, а з Вами буде по-іншому.З кожним роком роботодавці стають все більш вибагливими, і на ринку праці виживе лише той, хто, крім звичайного вузівського диплому, має безліч навичок, знань та умінь.

4.Не відвертайтесь від «непрестижних» професій, дотримуючись стереотипу про них, як про «чорну» і низькооплачувану роботу.Представники робітничих професій сьогодні дуже затребувані. Відповідно й заробітна плата у хороших спеціалістів у цій сфері часто вища, ніж у людей «престижних» професій.

5.Продивляйтесяоголошенняроботодавців.Вони допоможуть Вам зрозуміти, чи потрібна на ринку праці та чи спеціальність.

6.Якщо не уявляєте, яку спеціальність обрати – зверніться до фахівця .Центри зайнятості допоможуть визначитися з вибором майбутньої спеціальності, враховуючи Ваші потреби і здібності. Також можна пройти онлайн-тестування.

Рекомендації батькам:

  1. Інформацію про професійні плани дитини можна одержати тільки в ході відвертої розмови з нею, ні в якому разі не на бігу. Найкраще завести розмову як би «до речі». При цьому намагайтеся проявляти терпіння, такт і щиру зацікавленість.
  2. Якщо старшокласник не може чітко сформулювати свої плани, треба спробувати зрозуміти, з чим це пов’язано.
  3. Корисно запропонувати дитині попрацювати на осінніх або зимових канікулах, вибравши якесь конкретне заняття.
  4. Якщо Вас засмучує професійний вибір дитини, не відмовляйте його і не забороняйте йому щось категорично. Намагайтеся з’ясувати, на чому ґрунтується його вибір.
  5. Якщо старшокласник тільки мріє, а нічого не робить, треба допомогти йому скласти конкретний план, обговоривши, скільки часу у нього є і що необхідно встигнути.
  6. Допоможіть своїй дитині підготувати «запасний варіант» на випадок невдачі на обраному шляху.

Не бійся ставити собі виклики, оскільки труднощі дають нам досвід та впевненість у правильності обраного напрямку роботи.

 

 



 



 

 

 

 

 

 

Управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради © 2023

Please publish modules in offcanvas position.