- Відсутність розкладу та його неузгодженість
Рекомендації:
- Ключове питання для комунікації – принцип простого входу. Це, наприклад, коли всі знають, що вранці в понеділок є розсилка з розкладом. Або що потрібно зайти у цей час на певний сайт і побачити свій розклад.
- Важливо, щоб в учнів були контрольні списки. Це може бути список справ чи вправ.
- Важливо організувати простір для спілкування.
- Час для звички. Не треба очікувати, що всі одразу перелаштуються, вибудують свій графік і будуть досконалими.
- Безпека в інтернеті, конфіденційність.
- Якщо потрібна консультація, то вона відбувається в межах робочого часу директора, заступників і вчителя. Це один із викликів – обмеження часу роботи вчителів, вони не можуть консультувати о 21.00. Це питання адміністрації.
Рекомендації середньої школи
- Коли ми визначаємо тривалість сесій, треба враховуватинавичкисаморегуляціїучнів і зважати, щосесії у початковій, середній та старшій школах можуть тривати по-різному.
- Коли створюється розклад (у цьому випадку розклад синхронного навчання), саме в ці півгодини через будь-який зв’язок (не обов’язково відеоконференцію) педагог перебуває з учнями, може їх консультувати.
- Обов’язково є час для асинхронного навчання. Наприклад, після сесії синхронного навчання дитина за вказівками вчителів і за допомогоюбатьківорганізовуєнавчання сама. Вчителі допомагають спланувати роботу дітей, надають індивідуальні консультації, якщо це оговорено і це їм під силу. Вони також надають завдання, шаблони та інструкції для опанування теми.
- Головне – гнучкість. Якщо навіть 80% учнів на уроках – добре, 20% можуть мати індивідуальні плани. Присутність учнів на уроці – це не присутність учнів, як в очній школі. Ми можемо відмічати, хто є на уроці, але гнучко ставитися до різних обставин, через які діти не можуть вийти на синхронний зв’язок.
Рекомендації у початковій школі:
- Є зустріч онлайн, але потрібновиходитиізможливостейдітей кожного класу. Тож зустрічі можуть бути великими і невеликими. Учніпочатковоїшколиможутьзавантажуватипрограми, але в моментах саморегуляції вони програють середній і старшій. Тому розклад із нагадуванням буде дуже доречним.
- У початковій школі так само пропонується мати контрольний список на день, так звані чек-листи. Учні можуть планувати день і відмічати, що зробили.
- Сесія може тривати 30 хвилин. Проте вона може бути скорочена, залежно від очікуваного результату.
- Вчителівпродовжпевногозазначеного часу залишаються на зв’язку з батьками учнів за допомогою LMS, текстових повідомлень, додатків, електронних листів, телефонних дзвінків.
- У згаданій книзі говориться про баланс. Це розумне навантаження дітей, синхронне і асинхронне навчання, зворотний зв’язок, розуміння, що в батьків є й інші завдання і обов’язки.
- Недостатній час для виконання завдань
Проблему недостатнього часу для виконання завдань можна подолати чергуючи синхронним і асинхронним дистанційним навчанням.
Синхронне:
- Це “прямий ефір”, дитина контактує через засоби зв’язку безпосередньо з учителем. Це може бути відео-, аудіозв’язок, спілкування в чаті.
- Дозволяє підтримати дітей. Навіть коли вчителька надсилає смайлик, добрі слова, то це для дітей вияв людськості. Це спричиняє розуміння дитиною, що вона долучена до спільного процесу.
Асинхронне:
- Потребуєсамостійногоплануванняабопланування за допомогою вчителя, дедлайнів.
- Ми зараз маємо справу з жорсткими і гнучкими дедлайнами. Гнучкі дедлайни кращі: коли не встигаєш – то додається час на доопрацювання.
- Може відбуватися через електронне листування, телевізійні уроки, вчителі створюють блоги, сайти тощо.
- Асинхронне дистанційне навчання так само потрібне, як і синхронне, тому що є діти, яким потрібно більше часу на опрацювання тієї чи іншої теми. Також є діти з різними освітніми потребами, тож так забезпечується диференціація.
- Перевага асинхронного дистанційного навчанням ще в тому, що його можна планувати, виходячи з наявних умов. Якщо я користуюсь маминим комп’ютером, а мама працює дистанційно, то я, наприклад, можу з нею домовитися і зробити так, щоб це навчання відбувалося.
Найкращий результат має гібридне навчання – коли ми зустрічаємось із дітьми в синхроні (наприклад на відеоконференції) і водночасзастосовуємоасинхронненавчання.
- Порадищодопроведеннядистанційнихуроків, якщо діти не розуміють нові теми:
- Мінімум пояснень, максимум інтерактиву.
- Учнямнадаватичіткіінструкціїщодовикористаннявебресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
- Використовувативідеопоясненнянавчальногоматеріалу.
- Поєднувати цифрові завдання, роботу з підручником та робочим зошитом.
- Організовувати онлайн-зустрічі для тих учнів, кому потрібна консультація (за розкладом).
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАНЬ ПСИХОЕМОЦІЙНИХ ТРУДНОЩІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
- Якщо ви занепокоєні незвичною працею в онлайн-режимі, ви можете відверто сказати дітям, що це для вас новий досвід і ви трохи збентежені роботою в онлайн.
- Діти зараз позбавлені живого контакту. Ми створені так, щонайкраще ми сприймаємо інформацію, коли бачимо живу людину. Коли проводили експерименти, яка система навчання найбільш ефективна – порівнювали аудіокурси, відеоформат і живе спілкування.
- Діти відвикають від колективу та вчителя, і якщо не намагатись “втримати” їх, після карантину доведеться вкладати час і зусилля в адаптацію, “повернення” дітей.
Найважливіше зараз – не втратити з ними контакт і зберегти довіру. Якщо у вас є можливість зробити для учнів розсилку – просто з жартом, з чимось особистим, з людським зверненням – це буде прекрасно.
- Зараз у вас є можливість змінити свій образ і ставлення дітей до себе з формального і вимушеного на ставлення до вчителя як до людини. Якщо зараз учитель зробить щось, що не вкладається у стандартний образ, щось, що спочатку викличе в дитини навіть шок (скажімо, відправитьжартівливурозсилкуабоодягне для відеочату котячі вушка), – це буде прекрасно.
- Якщо дитина зробила домашнє завдання і бачить, що дорослий його не перевірив, – у неї знижується мотивація. Тому, якщо ви даєте домашнє завдання, то обов’язково дайте і зворотний зв’язок у зручному для вас вигляді. Також важливо обговорити, що буде, якщо дитина не виконає завдання.
- І, нарешті, потурбуйтесь, щоб самим не вигоріти. Ми увійшли в цей карантин уже вигорівшими і живемо зараз у режимі енергозбереження. Ми не знаємо, наскільки це затягнеться. І тому вмикаємо турботу про кожен елемент системи – і про себе також.