Рекомендації вчителям щодо освітнього процесу

 

  • Відсутність розкладу та його неузгодженість

Рекомендації:

  • Ключове питання для комунікації – принцип простого входу. Це, наприклад, коли всі знають, що вранці в понеділок є розсилка з розкладом. Або що потрібно зайти у цей час на певний сайт і побачити свій розклад.
  • Важливо, щоб в учнів були контрольні списки. Це може бути список справ чи вправ.
  • Важливо організувати простір для спілкування.
  • Час для звички. Не треба очікувати, що всі одразу перелаштуються, вибудують свій графік і будуть досконалими.
  • Безпека в інтернеті, конфіденційність.
  • Якщо потрібна консультація, то вона відбувається в межах робочого часу директора, заступників і вчителя. Це один із викликів – обмеження часу роботи вчителів, вони не можуть консультувати о 21.00. Це питання адміністрації.

 

Рекомендації середньої школи

  • Коли ми визначаємо тривалість сесій, треба враховуватинавичкисаморегуляціїучнів і зважати, щосесії у початковій, середній та старшій школах можуть тривати по-різному.
  • Коли створюється розклад (у цьому випадку розклад синхронного навчання), саме в ці півгодини через будь-який зв’язок (не обов’язково відеоконференцію) педагог перебуває з учнями, може їх консультувати.
  • Обов’язково є час для асинхронного навчання. Наприклад, після сесії синхронного навчання дитина за вказівками вчителів і за допомогоюбатьківорганізовуєнавчання сама. Вчителі допомагають спланувати роботу дітей, надають індивідуальні консультації, якщо це оговорено і це їм під силу. Вони також надають завдання, шаблони та інструкції для опанування теми.
  • Головне – гнучкість. Якщо навіть 80% учнів на уроках – добре, 20% можуть мати індивідуальні плани. Присутність учнів на уроці – це не присутність учнів, як в очній школі. Ми можемо відмічати, хто є на уроці, але гнучко ставитися до різних обставин, через які діти не можуть вийти на синхронний зв’язок.

Рекомендації у початковій школі:

  • Є зустріч онлайн, але потрібновиходитиізможливостейдітей кожного класу. Тож зустрічі можуть бути великими і невеликими. Учніпочатковоїшколиможутьзавантажуватипрограми, але в моментах саморегуляції вони програють середній і старшій. Тому розклад із нагадуванням буде дуже доречним.
  • У початковій школі так само пропонується мати контрольний список на день, так звані чек-листи. Учні можуть планувати день і відмічати, що зробили.
  • Сесія може тривати 30 хвилин. Проте вона може бути скорочена, залежно від очікуваного результату.
  • Вчителівпродовжпевногозазначеного часу залишаються на зв’язку з батьками учнів за допомогою LMS, текстових повідомлень, додатків, електронних листів, телефонних дзвінків.
  • У згаданій книзі говориться про баланс. Це розумне навантаження дітей, синхронне і асинхронне навчання, зворотний зв’язок, розуміння, що в батьків є й інші завдання і обов’язки.
  • Недостатній час для виконання завдань

Проблему недостатнього часу для виконання завдань можна подолати чергуючи синхронним і асинхронним дистанційним навчанням.

Синхронне:

  • Це “прямий ефір”, дитина контактує через засоби зв’язку безпосередньо з учителем. Це може бути відео-, аудіозв’язок, спілкування в чаті.
  • Дозволяє підтримати дітей. Навіть коли вчителька надсилає смайлик, добрі слова, то це для дітей вияв людськості. Це спричиняє розуміння дитиною, що вона долучена до спільного процесу.

Асинхронне:

  • Потребуєсамостійногоплануванняабопланування за допомогою вчителя, дедлайнів.
  • Ми зараз маємо справу з жорсткими і гнучкими дедлайнами. Гнучкі дедлайни кращі: коли не встигаєш – то додається час на доопрацювання.
  • Може відбуватися через електронне листування, телевізійні уроки, вчителі створюють блоги, сайти тощо.
  • Асинхронне дистанційне навчання так само потрібне, як і синхронне, тому що є діти, яким потрібно більше часу на опрацювання тієї чи іншої теми. Також є діти з різними освітніми потребами, тож так забезпечується диференціація.
  • Перевага асинхронного дистанційного навчанням ще в тому, що його можна планувати, виходячи з наявних умов. Якщо я користуюсь маминим комп’ютером, а мама працює дистанційно, то я, наприклад, можу з нею домовитися і зробити так, щоб це навчання відбувалося.

Найкращий результат має гібридне навчання – коли ми зустрічаємось із дітьми в синхроні (наприклад на відеоконференції) і водночасзастосовуємоасинхронненавчання.

  • Порадищодопроведеннядистанційнихуроків, якщо діти не розуміють нові теми:
  1. Мінімум пояснень, максимум інтерактиву.
  2. Учнямнадаватичіткіінструкціїщодовикористаннявебресурсів, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.
  3. Використовувативідеопоясненнянавчальногоматеріалу.
  4. Поєднувати цифрові завдання, роботу з підручником та робочим зошитом.
  5. Організовувати онлайн-зустрічі для тих учнів, кому потрібна консультація (за розкладом).

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОДОЛАНЬ ПСИХОЕМОЦІЙНИХ ТРУДНОЩІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  1. Якщо ви занепокоєні незвичною працею в онлайн-режимі, ви можете відверто сказати дітям, що це для вас новий досвід і ви трохи збентежені роботою в онлайн.
  2. Діти зараз позбавлені живого контакту. Ми створені так, щонайкраще ми сприймаємо інформацію, коли бачимо живу людину. Коли проводили експерименти, яка система навчання найбільш ефективна – порівнювали аудіокурси, відеоформат і живе спілкування.
  3. Діти відвикають від колективу та вчителя, і якщо не намагатись “втримати” їх, після карантину доведеться вкладати час і зусилля в адаптацію, “повернення” дітей.

Найважливіше зараз – не втратити з ними контакт і зберегти довіру. Якщо у вас є можливість зробити для учнів розсилку – просто з жартом, з чимось особистим, з людським зверненням – це буде прекрасно.

  1. Зараз у вас є можливість змінити свій образ і ставлення дітей до себе з формального і вимушеного на ставлення до вчителя як до людини. Якщо зараз учитель зробить щось, що не вкладається у стандартний образ, щось, що спочатку викличе в дитини навіть шок (скажімо, відправитьжартівливурозсилкуабоодягне для відеочату котячі вушка), – це буде прекрасно.
  2. Якщо дитина зробила домашнє завдання і бачить, що дорослий його не перевірив, – у неї знижується мотивація. Тому, якщо ви даєте домашнє завдання, то обов’язково дайте і зворотний зв’язок  у зручному для вас вигляді. Також важливо обговорити, що буде, якщо дитина не виконає завдання.
  3. І, нарешті, потурбуйтесь, щоб самим не вигоріти. Ми увійшли в цей карантин уже вигорівшими і живемо зараз у режимі енергозбереження. Ми не знаємо, наскільки це затягнеться. І тому вмикаємо турботу про кожен елемент системи – і про себе також.


 



 

 

 

 

 

 

Управління освіти та гуманітарної політики Уманської міської ради © 2023

Please publish modules in offcanvas position.