На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 903-р «Про затвердження Плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», наказу Міністерства освіти і науки України від 15 січня 2018 року № 34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи», з метою підготовки вчителів до впровадження реформи Нової української школи відділом освіти Уманської міської ради організовано підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, які навчатимуть першокласників за новим Державним стандартом початкової освіти у 2019/2020 році.

У період з 22 по 26 жовтня 2018 року на базі Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 14 (директор Глущук Т.І.) відбулася ІІІ очна сесія для вчителів початкових класів міста Умань та Уманського району, у рамках якої регіональні тренери опрацювали з учасниками семінарів-тренінгів ключові аспектами модулів: «Інтеграція: тематичний і діяльнісний підходи», «Стратегії розвитку критичного мислення», «Особливості викладання предметів інтегрованого курсу «Я досліджую світ», «Гра по-новому, навчання по-іншому з LEGO», «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів», «Основи інклюзивної освіти».

1

1

Під час навчання, яке було організовано із застосуванням інтерактивних технологій, вчителі початкових класів детально опрацювати зміст Типових освітніх програм до нового Державного стандарту початкової освіти; поглибили знання щодо тематичного та діяльнісного підходів у організації інтегрованого навчання, стратегією розвитку критичного мислення; ознайомитись з методикою викладання інтегрованого курсу «Я досліджую світ», проведення «Щоденних 3» та «Щоденних 5»; компетентнісного навчання «Шість цеглинок»; особливостями організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами.

Під час семінарів-тренінгів вчителі взяли активну участь у обговоренні питань, що розглядалися, шляхом участі у «Керованій лекції» та «Мозковому штурмі»; створювати «Сенкан» та «Асоціативний кущ», працювали з таблицею «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався»; опрацьовували теоретичні матеріали шляхом участі у інтерактивній дидактичній грі «Джигсоу»; вчилися проводити «Ранкове коло»; виконували цікаві практичні роботи зі створення моделей інтегрованого навчання на основі запитів учнів через дослідження Inquiry-based learning; ділилися своїми думками у «Щоденнику вражень».

1

1

Надзвичайно цікавим і захоплюючим було ознайомлення із змістом модуля «Гра по-новому, навчання по-іншому з LEGO». У ході опрацювання матеріалу вчителі дізналися про діяльність компанії LEGO Foundation, проекту «Сприяння освіті», ознайомились з методикою компетентнісного навчання «Шість цеглинок» та приєдналися до спільноти «Гра по-новому, навчання по-іншому» у соціальній мережі Facebook.

1

Проведення семінарів-тренінгів у рамках ІІІ очної сесії з підготовки педагогів до роботи в умовах Нової української школи сприяло підвищенню фахового рівня та педагогічної майстерності вчителів початкових класів.