Медіаосвіта та медіаграмотність є важливими частинами освітнього процесу в сучасному інформаційному суспільстві, особливо під час карантину, пов’язаного з пандемією COVID-19. Нагальною потребою стало створення медіапростору закладів освіти через синтез компонентів класного і позакласного змісту навчання і виховання здобувачів освіти з метою формування медіаінформаційної грамотності та підвищення медіакомпетентності учасників освітнього процесу.
24 листопада 2020 року на базі Уманського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ст. №6-дошкільний навчальний заклад» відбувся семінар – практикум заступників директорів з виховної роботи у режимі онлайн з теми «Партнерська взаємодія учасників освітнього процесу: співпрацюючи, допомагаємо». Метою заходу було продемонструвати основні методи організації виховного процесу через партнерську взаємодію усіх учасників освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, особливо протидії та реагуванню на випадки насильства над дітьми.
Під час демонстрації методичного онлайн-кошика з теми «Безкоштовні онлайн-сервіси для педагогів: виховна позакласна робота з метою підвищення медіаграмотності учнів», заступник директора з навчально- виховної роботи НВК №6 Тетяна Косовська ознайомила учасників семінару з онлайн-платформами і інструментами користування, методами підвищення медіаграмотності учнів, розповіла як правильно використовувати соціальні мережі в освітньому процесі, що таке кібербулінг та цифрова безпека, яке значення набуває медіаграмотность в умовах карантину.
Практичний психолог Тетяна Бурдейна та соціальний педагог Наталія Євтушенко провели заняття з елементами тренінгу з теми «Протидія та реагування на випадки насильства над дітьми в умовах дистанційного навчання. Як подолати коронавірусний булінг?». Спеціалісти психологічної служби нагадали форми домашнього насильства, етапи плану безпеки з питань протидії домашньому насильству в умовах карантину, номери телефонів «гарячих ліній».
Під час підведення підсумків учасники семінару-практикуму зазначили, що уміння орієнтуватися в сучасних інформаційних потоках значно підвищує медіаграмотність учнів, розвиває їх критичне осмислення та сприйняття різних видів медіа ресурсів.